Galeria

Kategoria Amatorzy

I miejsce
Wyróżnienie honorowe WFAIS

Autorka: Dominika Baryła

Temat: dyfuzja
Tytuł: Ekspansja Wszechświata
Data powstania: 17.08.16-07.05.2017
Wymiary: 100x70
Technika: malarska
Opis: zjawisko dyfuzji i udział światła. Obraz został namalowany technika olejną. Zawiera elementy trójwymiarowe, które są częścią faktury (nie przekraczają 5 cm). Pokryty jest także farbą świecącą w ciemności, ukazującą mgławice, gwiazdy oraz podobiznę Mariana Smoluchowskiego.

 

 

II miejsce

Autorka: Dorota Zalitacz

Temat: Krystalizacja. Uporządkowana ziarnistość materii tworzy chaotyczne, rozlane formy, na płótnie.
Tytuł: FCC Universe
Data powstania: 04.2017
Wymiary: 50x50
Technika: własna
Opis: Krystalizacja jest jednym z najbardziej fascynujących procesów fizycznych. Punktem wyjścia był zachwyt nad „dążeniem” cząsteczek do samoorganizowania w powtarzalną, uporządkowaną formę. Jak również fakt, iż wygląd kryształu w skali makro, determinowany jest na poziomie atomowym.
Praca jest to skrystalizowany roztwór chlorku sodu na płótnie. Różnorodność form krystalicznych udało uzyskać się dzięki zastosowaniu różnego rodzaju stężeń oraz różnej grubości warstw roztworu na płótnie.
Obraz najlepiej eksponować w ciemnym miejscu oświetlony skupionym światłem z góry, dzięki czemu uzyskuje się efekt iskrzenia kryształów. Takie eksponowanie może również nawiązywać do idei badania struktury kryształu za pomocą proszkowej dyfraktometrii.

 

 

Wyróżnienie honorowe WFAIS
Autorka: Katarzyna Dybała
Temat: Ruch cząsteczek zawiesiny dowodem na istnienie cząsteczek rozpuszczalnika
Tytuł: Cząstki całości
Data powstania: 3.5.2017
Wymiary: 60x90
Technika: akryl na płótnie

 

Autorzy: Roksana Trólka, Grzegorz Szuwara, Mateusz Rusek
Temat: Ziarnista struktura materii - od Demokryta do Smoluchowskiego
Tytuł: Na początku była biel i czerń, a gdy wyłonił się błękit nieba, niepewność stała się pewnikiem
Data powstania: 03.2017
Wymiary: 170x86
Technika: instalacja – forma przestrzenna (folia bąbelkowa, metal, styropian, karton)
Opis: Inspiracją dzieła była teoria postrzegania świata przez Demokryta: atomy gładkie i atomy szorstkie generowały „biel” i „czerń” świata, smak słodki oraz gorzki, słony i kwaśny. Smoluchowski wyjaśnił wiele niezrozumiałych zjawisk fizycznych, m.in. teorię „błękitu nieba”, którego przyczyną jest „ziarnistość” gazów (powietrza).

 

Autorka: Aleksandra Deptuch
Temat: Ruchy Browna
Tytuł: Jest stromo, więc czemu fruwają
Data powstania: 25.4.2017
Wymiary: 30x42
Technika: kredka na papierze

 

Autor: Daniel Stasiak
Temat: cząstki materii jako żywioły (starożytnośc), nieskończona liczba cząstek, gęstość
Tytuł: Infinityptyk: materia to my
Data powstania: 08.05.2017
Wymiary: 4x 50x80
Technika: kwadryptyk, kolaż, akwarela(technika mieszana)

 

Profesjonaliści

I miejsce
Autor: Michał Mieszkowicz
Temat: Ziarnista struktura materii
Tytuł: Fluktuacje I
Data powstania: 2017
Wymiary: 159x150
Technika: olej/płótno

 

II miejsce
Autor: Karol Gawroński
Temat: struktura materii
Tytuł: bez tytułu 2
Data powstania: 2017
Wymiary: 100x120
Technika: akryl, olej na płótnie

 

III miejsce
Autorka: Sara Hupas
Temat: przeobrażanie się materii, kinetyczna teoria materii
Tytuł: Wyłanianie
Data powstania: 2015
Wymiary: 15x14,5; 15,5x15cm; 15,5x16,5cm; 14,5x12,5cm + wolne elektrony
Technika: odlew z brązu, odlew z aluminium

 

III miejsce
Autorka: Daria Wollman
Temat: Ruchy Browna-Proces Wienera
Tytuł: Błądzenie cząstki
Data powstania: 2017
Wymiary: 80x80
Technika: malarstwo

 

Autorka: Joanna Czerwińska
Temat: Autoportret
Tytuł: Self-portrait
Data powstania: 2013
Wymiary: 150x140
Technika: farba akrylowa, ołówek na szarym papierze
Opis: Praca powstała w oparciu o 3 stemple o odmiennej wielkości rastra (każdy składający się z 4 kwadratów). Obraz ujawnia się jedynie z dystansu. Z bliska zatraca zdolność przedstawiania, ukazując w zamian materię, ziarnistą strukturę.

 

Autorka: Kaja Pilch
Temat: malarstwo
Tytuł: Rozszczepienie
Data powstania: czerwiec 2016
Wymiary: 120x100x40
Technika: własna
Opis: Pretekstem do stworzenia prac było zainteresowanie sztuka op artu, która od samych swych początków zmusza widza do pewnej refleksji nad tym, co tak naprawdę jest rzeczywistością. Skłaniam się raczej do poglądu mówiącego o różnorodności, w kontekście ludzi jak i stworzeń. Otóż każde z wcześniej wymienionych podmiotów ma zupełnie inne spostrzeżenia, oczekiwania, wychowanie, okoliczności, relacje i zmysły. Jednak i to nie wystarcza do zupełnego poznania, które również pozostaje kwestią sporną. Dociekajmy…

 

Autorka: Kaja Pilch
Temat: malarstwo
Tytuł: Zgliszcza
Data powstania: czerwiec 2016
Wymiary: 100x70
Technika: własna
Opis: Pretekstem do stworzenia prac było zainteresowanie sztuka op artu, która od samych swych początków zmusza widza do pewnej refleksji nad tym, co tak naprawdę jest rzeczywistością. Skłaniam się raczej do poglądu mówiącego o różnorodności, w kontekście ludzi jak i stworzeń. Otóż każde z wcześniej wymienionych podmiotów ma zupełnie inne spostrzeżenia, oczekiwania, wychowanie, okoliczności, relacje i zmysły. Jednak i to nie wystarcza do zupełnego poznania, które również pozostaje kwestią sporną. Dociekajmy…

 

Autorka: Katarzyna Czerniawska
Temat: Ruchy Browna
Tytuł: Taniec molekuł
Data powstania: 04.2017
Wymiary: 100x70
Technika: malarstwo

 

 

Autorka: Daria Wollman
Temat: Materia księżyca
Tytuł: Srebrny Planeta
Data powstania: 2016
Wymiary: 30x30x30
Technika: rzeźba

 

 

Autorka: Małgorzata Kulik
Temat: dokonania Mariana Smoluchowskiego, zarówno w kontekście jego pracy naukowej oraz życiowej pasji (wspinaczka górska); próba kompilacji tych porządków
Tytuł: Smoluchowski na szczytach: Matternhorn 1894 I Księżyc 1970
Data powstania: 2017
Wymiary: 100x70
Technika: rysunek tuszem na papierze graficznym + elementy collage
Opis: Marian Smoluchowski oprócz tego, że był wybitnym fizykiem (między innymi udowodnił, ze materia nie jest ciągła, a składa się z cząsteczek czym przyczynił się do odkrycia atomów), to jako pierwszy Polak wspiął się na Matternhorn, a w 1970 został upamiętniony nadaniem nazwy jednemu z kraterów na księżycu jego nazwiskiem. Moja praca jest próbą narracyjnej kompilacji tych faktów. Miałby to być rodzaj mikropowieści o człowieku, który przyczynił się do postrzegania natury wszechświata.

 

Autor: Aleksander Kolobius
Temat: Ruchy Browna
Tytuł: Schemat - obserwowalne, nieobserwowalne
Data powstania: 2017
Wymiary: 41,5x32,5
Technika: własna, szkło, pleksiglas
Opis: Rysunek został wykonany w szkle i pleksiglasie bez użycia koloru i jest całkowicie transparentny. Wygląd pracy jest zależny od punktu widzenia i światła: im mocniejsze punktowe oświetlenie, tym lepiej widoczny staje się rysunek. Technika jest związana z tematem: obserwowalnymi i nieobserwowalnymi ruchami cząstek. Część pracy została ukształtowana za pomocą gorąca (energii cieplnej).

 

Autor: Karol Gawroński
Temat: struktura materii
Tytuł: bez tytułu 1
Data powstania: 2017
Wymiary: 100x120
Technika: akryl, olej na płótnie

 

 

Wyróżnienie honorowe WFAIS
Autor: Maciej Szczurek-Maksymiuk
Temat: ziarnista struktura materii, opalescencja
Tytuł: Góra bez wierzchołka I
Data powstania: 2016
Wymiary: 130x140
Technika: akryl, tusz na płótnie
Opis: Inspiracją dzieła była zarówno działalność naukowa Mariana Smoluchowskiego – jego prace nad badaniem struktury materii oraz opalescencja – jak i jego życie. Pomimo wielkich osiągnięć, za których rozwinięcie przyznano kilka nagród Nobla, sam przez swoją przedwczesną śmierć nigdy tego „wierzchołka” szczytu naukowych osiągnięć nie otrzymał.

 

Autorka: Anna Świtalska-Jończyk
Temat: ruch cząsteczek materii (woda)
Tytuł: Błękitne cząsteczki – poruszenie
Data powstania: 2017
Wymiary: 80x90
Technika: olej i akryl na płótnie

 

 

Autor: Adam Melynczuk
Temat: Rysunki inspirowane badaniami Roberta Browna
Tytuł: Struktura 1, struktura 2, Struktura 3
Data powstania: 2017
Wymiary: 3x 40x40
Technika: rysunek

 

 

Autor: Patryk Chwastek
Temat: ziarnista struktura materii
Tytuł: Kompozycja 50
Data powstania: 2016
Wymiary: 100x100
Technika: akryl, markery olejne
Opis: obraz inspirowany obserwowaniem struktury materii, gdzie biologiczne twory ujawniają cząsteczkową złożoność. Byty, które fluktuują, zagęszczają się i rzedną. Zaczynają zlewać się i pączkować jako zbiory cząstek.

 

Autor: Kacper Będkowski
Temat: Studium materii
Tytuł: Studium materii
Data powstania:luty 2017
Wymiary: 96x70cm oraz 29x21cm
Technika: Wklęsłodruk/technika własna, druk cyfrowy
Opis: Punktem wyjścia pracy jest grafika wykonana w eksperymentalnej technice na bazie wklęsłodruku. Grafika odnosi się do struktury określonego typu materii i posłużyła za pretekst do analizy cyfrowej materii metrycy z której została odbita. Główną część pracy stanowi wielkoformatowy druk cyfrowy powstały na podstawie skanu analogowej grafiki. Dzięki ingerencji i powiększeniu jesteśmy w stanie dokonać pogłębionej analizy przedstawionej materii, która w odległości łudząco przypomina oryginał, jednak z bliska widać ziarnistą strukturę druku, który składa się wyłącznie z czarnych i białych punktów układających się z perspektywy w pełny obraz.

 

Autor: Kajetan Karczewski
Temat: ENTROPIA
Tytuł: ENTROPIA
Data powstania: 2017
Wymiary: 60x90
Technika: akwatinta

 

 

Autorka: Paulina Lichwicka
Temat: ziarnista struktura materii
Tytuł: Błądzenie przypadkowe
Data powstania: 2017
Wymiary: 100x70
Technika: rysunek: technika własna + pastel

 

 

Autor: Tomasz Naruszewicz
Temat: badanie struktur
Tytuł: Struktury
Data powstania: 03.2017
Wymiary: 70x70
Technika: fotografia

 

 

Wyróżnienie honorowe WFAIS
Autor: Paula Karina Śwituszak
Temat: Ziarnista struktura materii – od Demokryta do Smoluchowskiego
Tytuł: Pollen
Data powstania: 2017
Wymiary: 89x144 cm
Technika: malarstwo olejne na płótnie
Opis: Inspiracją była Spirala Fibonacciego – złoty podział oraz zdjęcia pyłku kwiatowego z mikroskopu Skaningowego SEM.